Найперше треба прагнути культури, – на інвестиційному форумі у Черкасах обговорили можливості експорту

11.10.2018, 15:21

На другій панельній дискусії міжнародного інвестиційного форуму, що сьогодні відбувається в Черкасах, говорили про експорт та експортний потенціал.

Про це повідомляє кореспондент сайту “ІнфоМІСТ”.

Запрошені спікери поділилися з присутніми власним досвідом виходу на європейські та інші ринки. Найперше, до чого варто прагнути українському виробнику, – це культура, яка поєднує високі стандарти процесу виробництва, кадрову політику, етику експорту тощо.

Перший віце-президент, генеральний секретар Торгово-промислової палати України Михайло Непран зауважив, що Україна на сьогодні напрацювала та затвердила експортну стратегію. Але питання її реалізації залишається відкритим, адже вийти малому чи середньому бізнесу на європейський ринок, який насичений різноманіттям товарів, досить складно. На його переконання, бізнес має об’єднуватися і спільно шукати шляхи виходу. Для прикладу навів підтримку малого бізнесу великим.

– Чим нам був певною мірою вигідний російський ринок, який закритий на сьогодні. Туди насипали в ящик і повезли. У Європі ж діють високі стандарти, до який має прагнути бізнес. Нам складно конкурувати, якщо товар не унікальний. Тому і малий, і великий, і середній бізнеси має об’єднуватися і спільними зусиллями шукати шляхи виходу, – зауважує експерт.

Власним досвідом ведення бізнесу поділився засновник та керівник ТОВ “Агро Плюс 2006” Томас Бруннер, який на Кам’янщині розвиває господарство з вирощування свиней. Особливу увагу він приділяє кадровій політиці. Каже: важливо, щоб люди розуміли цінність, сенс діяльності.

Директор ТОВ “Гібротек” Владислав Сушко навпаки переконаний, що не важливо, чи великий чи малий бізнес, якщо продукція якісна, і ви робите все, щоб вийти на закордонні ринки – все вдасться.

– Поставка на Лісабон нічим не відрізняється від поставки на Житомир. Коли ми починали екпортувати, перед нами практично були відкриті всі ринки, адже нашій продукції не було аналогу. Ми виготовляємо системи опалення, які працюють від електроносіїв. Першою для експорту стала Європа – бо це близько. Почали із набору менеджерів, які знають іноземні мови. Три року тому це був малий бізнес, але головне шукати шляхи, – розповідає Сушко.

У межах дискусії поділився історією успіху і керівник компанії “Фабрикант” Євген Чернєй.

Наступна дискусія стосуватиметься інвестицій, де серед спікерів виступлять українські та закордонні інвестори.

Докладніше про інвестфорум читайте згодом на “Інфомості”.

0 коментарів

Залишити відповідь