“Всьо пропало” або дитячі хвороби росту

11.04.2018, 10:16

“ВСЬО ПРОПАЛО” АБО ДИТЯЧІ ХВОРОБИ РОСТУ.

Майне лібе геносе! Хвиля, яка піднялась у мережах підштовхнула мене на загальний пост по “всіх зрадах”. Але хотілось би по -порядку.

Перше: вчорашні черги в Центрах сімейної медицини. Це об’єктивний процес, так завжди буває після вихідних, тим більше, коли вихідних три, тим більше, коли один із них не відрізнявся особливо здоровим способом життя та здоров’я.

Друге: абсолютно помилкове враження, коли здається, що системна реформа стартує звечора, а на наступний ранок уже наступив рай на землі. На жаль, завжди так, що системні зміни завжди болючі і не подобаються, особливо коли змінюватись потрібно особисто. Буденно, непомітно для містян пройшли зміни в первинній ланці, які її буквально струсонули. Із першого квітня всі сімейні лікарі та педіатри зосереджені в одній установі – Центрі сімейної медицини, а лікарі – спеціалісти та допоміжні служби у діагностичній поліклініці.

Цьому було приурочено три місяці щоденної роботи, із нарадами, неодноразовими зустрічами із колективами, терпеливими роз”ясненнями як сформувати штати, як провести мирно і цивілізовано ” розлучення”. Сьогодні 11 квітня і до сьогодні в закладах ділять стільці , столи і т.п.

Але для людей це не стало подією, що різко погіршило життя в цьому місті.

Третє: паралельно із “розученням” в первинній ланці дано старт декларації по вибору лікаря. Старт по всій країні. Практичного досвіду фактично не було, окрім того, що адміністрація П’ятого центру в пілотному режимі в минулому році провела спробу дати можливість пацієнту вибрати собі лікаря. Це був правильний пілот – зараз там доволі успішно стартував цей процес.

Але… Наші заклади ще з січня під’єднанні до Ехелс, мають цифрові підписи, комп’ютерну мережу та персональні комп’ютери для сімейних лікарів. Остався компонент суб’єктивний -готовність і вміння лікаря і терпіння і логічність вибору пацієнта.

На жаль, і там і там є проблеми. І ці проблеми не вирішаться порухом чарівної палички. Коли дитина йде до першого класу, то починає писати, малюючи гачки, хвостики та овали. Ви ж не вимагаєте, щоб у перші тижні навчання дитина каліграфічно написала твір “Як я провів літо”.

А от терпіння до абсолютно нових умов роботи лікаря чомусь не хватає! І коли ринулись всі і зразу і в перші день в систему по Україні було вкинуто 25 тисяч декларацій, то система , яка до цього працювала в тестових режимах, не зрозуміла що відбувається і задумалась. Не в Черкасах, а по всій Україні задумалась. Одні це розуміють і сприймають. Інші поливають “біогумусом” в шаленому екстазі всі реформи, у Супрун чи у Стадника, абсолютно не задумаючись на мить, що впроваджується те, чого раніше не було – і це не вибір сімейного лікаря, чи розподіл первинної ланки – В УКРАЇНІ ВПРОВАДЖУЄТЬСЯ ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВЕ ДЕРЖАВНЕ МЕДИЧНЕ СТРАХУВАННЯ!

З’являється страховий орган – Національна агенція здоров’я України, страховий пул із капітаційними ставками для кожного жителя. І все, що відбувається – це саме те, про що так багато і часто говорили – обов’язкове державне медичне страхування.

Четверте: беручи до уваги, що все що робиться, робиться вперше, департамент чітко усвідомлює необхідність постійно адміністрування цього процесу. Тому вчора і з керівниками закладів проведено оперативну нараду, де обговорено і акцентовано проблемні питання, в тому числі і ті, котрі ви піднімаєте в соцмережах.

На четверг запланована наступна нарада в подібному форматі. Всі зауваження аналізуються і визначається час для усунення. На понеділок запросимо і практикуючих сімейних лікарів, щоби мати прямий зворотній зв’язок із виконавцями, із тими, хто зараз в “окопах” реформи.

Тому, шановне товариство, звертаюсь до всіх розумних та логічно мислячих – зрозумійте, запасіться терпінням та максимально допомагайте нам , і собі, для всіх хто істерить-це не самий найкращий спосіб жити в новій державі, спробуйте мінятись самі , і ви зрозумієте, що зміни- те ,що легко не робиться.

Але ми рухаємось вперед, ми пройшли етапи програми “Доступні ліки” і тепер якісь невеликі збої, і люди біжать- а чому не працює, ми впровадили електронну реєстратуру, електронну карту та он-лайн запис, і при недоречностях гвалт , не працює.

Друзі, в інших містах про таке лише мріють! Тому є завжди вибір – рухатись і далі вперед або почекати всіх мрійників. Я особисто – за перший вибір, тож бо доброго ранку та вдалого дня!

Олег Стадник, директор департаменту охорони здоров’я Черкаської міськради

Джерело: “Фейсбук”

Статті від автора

0 коментарів

Залишити відповідь