Подорожі, інтерактивне навчання та креативне дозвілля. Учасники програми Erasmus+ діляться досвідом

27.06.2018, 12:00

Півроку в іншій країні, друзі з усього світу, вдосконалення англійської та навчання у найкращих викладачів Європи – про такі переваги розповідають черкаські учасники програми Європейського Союзу Erasmus+.

Курс на Європу відкриває Україні нові закордонні освітні можливості як для студентів, так і науковців. Ми вже писали про закордонні освітні програми, особливості навчання, гранти та перспективи, які доступні кожному. Тож тепер розповімо про тих, хто цими можливостями вже скористався.

Вчилися не лише здобувати знання, а й оперувати ними

У межах Erasmus+ – масштабної освітньої програми Євросоюзу, партнером в якій є й Україна – студентка Черкаського бізнес-коледжу Анна Сумцова перебувала в столиці Латвії. Як вдалося пройти відбір, що нового навчилася та чим може поділитися із колегами-студентами на батьківщині – розпитали дівчину одразу після повернення до Черкас.

Зауважимо, що для  участі  вишу в Еразмус+ необхідно пройти офіційну реєстрацію на сайті програми, знайти партнера – університет в Європі, напрацювати з ним спільний проект і податися на отримання фінансування.

Зараз черкаський виш працює за двома програмами з партнером-університетом ISMA. Перша – для студентів, а друга – для викладачів. Студенти можуть вчитися один семестр у Ризі і отримувати стипендію 750 євро на місяць. Тоді як викладачі мають змогу один тиждень читати курс із восьми лекцій, оплата становить 840 євро за курс.

Охочих отримати стипендію для закордонного стажування немало, тож всередині вишу є і свій відбір.

– Основним критерієм відбору було успішне навчання в коледжі, участь у конференціях та різних заходах, а також активна участь у студентському житті. Але головне – знання та вільне володіння англійською мовою, адже в Латвії без цього було б дуже складно. На співбесіду прийшли десятки охочих. Ми подолали і тестування англійською, і аудіювання, розповідь, тема якої залежала від того, яку картку з темою ти витягнеш, – розповідає Анна.

За її словами, навчальна програма в Ризі була дуже насиченою. Найперше, на чому наголошують учасники, – це вдосконалення знань англійської. Однак відзначають й інакшу методику викладання. Мовляв, практика тут понад усе, тоді як у вітчизняних вишах більшу частину навчання проводять за написанням стосів лекційних конспектів.

– Методи викладання були дуже ефективними, адже більша частина предметів була побудована на практиці, а не на простому написанні лекцій та їхньому вивченні. Оскільки моя спеціальність «маркетинг», ми обрали і відповідні дисципліни. А саме: міжнародний маркетинг, маркетингові дослідження, стратегічний менеджмент, стратегічний маркетинг, макроекономіку та підприємницьку діяльність. На парах розбирали багато ситуаційних моментів, які можуть статися на підприємстві, шляхи їхнього вирішення, навчились будувати матриці БКГ та Мак-Кінсі, проводити SWOT та PEST аналіз. Для майбутньою професії маркетолога – це дуже і дуже важливо, – ділиться студентка.

Та не навчанням єдиним! Рига черкащанам подарувала нові та цікаві знайомства, адже в межах програми приїхали студенти із різних країн світу, з перших вуст дізналися про культурні традиції та кулінарні уподобання латвійців. За час стажування студенти встигли організувати і кілька подорожей: відвідали Швецію, Естонію та Норвегію.

– Говорячи про студентське життя та дозвілля за межами університету, хочу відзначити тематичні вечірки та дискусійний клуб, на початку якого щоразу обиралася основна тема, всі присутні висловлювали свої думки щодо заданої тематики. У такий спосіб студент має змогу проявити себе, вступити в дискусію, вчитися аргументувати свою точку зору. Ми вчилися не лише здобувати знання, а й оперувати ними.

Активізувати євроінтеграційний дискурс

За словами директора Черкаського державного бізнес-коледжу, професора Олега Кукліна, головна ціль таких обмінів – активізація євроінтеграційного дискурсу, залучення вищих навчальних закладів до дослідження євроінтеграційних процесів і поширення ідей Об’єднаної Європи. 

– Програма фінансується Європейським Союзом, але для участі в ній є дві обов’язкові умови: необхідно пройти офіційну реєстрацію на сайті програми та знайти партнера-університет в Європі, який готовий до спільних проектів. Зараз ми працюємо за двома програмами: «Комп’ютерні системи» та «Управління підприємницькою діяльністю» з партнером-університетом ISMA. Окрім стипендій для студентів і викладачів, додатково всім учасникам оплачується авіапереліт, – розповідає Куклін у коментарі кореспонденту сайту «ІнфоМІСТ». – Вимога номер один до всіх кандидатів – знання англійської мови. Студентів відбирають за рейтингом успішності попереднього семестру. Курс для викладання у партнерів Латвії повинен бути обов’язково узгоджений.

Очільник навчального закладу переконаний: програми академічної мобільності прискорюють інтеграцію України до Європейського освітнього простору і вдосконалюють зокрема й черкаські освітні технології, а також підвищують конкурентоспроможність випускників на міжнародному ринку праці.

Значно спрощує реалізацію обмінів і впровадження безвізового режиму, що дозволяє без оформлення додаткових документів проходити короткотермінові навчальні стажування.

Зауважимо, що активізація співробітництва в галузі вищої освіти, зокрема, з метою збільшення мобільності студентів та викладачів передбачена Угодою про асоціацію України з ЄС.

Еразмус+ в Україні

Прогнозуючи майбутнє з огляду на минулий досвід. Програма Еразмус+ базується на досягненнях більш ніж 25 років діяльності європейських програм у сфері освіти, професійної підготовки та молоді, що охоплює як внутрішньо-європейське, а також міжнародне співробітництво.

Еразмус+ з 2014 року об’єднав усі освітні програми ЄС, які існували доти – зокрема, Еразмус Мундус та Темпус,участь в яких також брала Україна.

Україна є країною-партнером (PARTNER-COUNTRY) програми Еразмус+ і має можливості брати участь у конкурсах, відкритих для всіх країн-партнерів у межах Міжнародного виміру програми.

У програмі можуть взяти участь як організації, так і окремі студенти, практиканти, волонтери, стажери, працівники освітніх організацій.

Загальний бюджет на 2014-2020 роки – 14,774 млрд євро.

 

Для розуміння озвучимо ключові напрями:

  • академічна мобільність (надання грантів та можливостей для навчання організаціям, начальним закладам, а також гранти для безпосередньо студентів, викладачів, працівників вишів чи членів громадських організацій, волонтерів. Також студенти вишів з країн-членів програми можуть отримати позику, виїхати за кордон для здобуття повного ступеня магістра);
  • співпраця задля розвитку інновацій та обміну кращими практиками (університети та інші організації з країни-члена програми чи партнера програми можуть ініціювати та/чи взяти участь у спільних проектах щодо розвитку потенціалу вищої освіти. Це можуть бути проекти, які допоможуть розвинути, модернізувати та поширити нові навчальні програми, методи викладання);
  • підтримка реформ (для України в межах напряму фінансується робота НЕО в Україні і Національної команди експертів з реформування вищої освіти. Конкурси для вишів чи інших організацій в межах цього напряму для країн-партнерів програми не передбачено);
  • напрям Жан Моне (фінансова підтримка надається на розроблення та викладання курсів, присвячених ЄС та євроінтеграційній тематиці, на викладацькі ставки, на заснування ресурсних центрів. Також гранти надаються проектам, метою яких є активізація євроінтеграційного дискурсу через конференції, семінари, круглі столи, літні школи тощо. Конкурси Жана Моне проходитимуть один раз на рік восени. Про подання проектних заявок – ТУТ);
  • спорт (малі спільні партнерства відкриті для будь-якого типу державних установ або некомерційних організацій, що працюють в області спорту і фізичної культури).

Детально із напрямками та анкетами-заявками можна ознайомитися на офіційному сайті.

Додамо, що черкаський коледж працює із напрямками «Стратегічні партнерства», «Жан Моне», «Кредитна мобільність для студентів»

Здебільшого за реалізацію програми Еразмус+ відповідає Європейська Комісія. Вона керує бюджетом і встановлює пріоритети, цілі і критерії програми на постійній основі. Крім того, орієнтує і контролює загальну реалізацію, моніторинг і оцінювання програми на європейському рівні.

Еразмус+ ставить перед собою за мету не лише обмін освітнім досвідом, а й просування спільних європейських цінностей, підвищення міжкультурного взаєморозуміння. Ціллю неформальних навчальних заходів є вдосконалення навичок комунікування, активна участь молоді у житті суспільства, розвиток потенціалу молодих людей.

Одним із наріжних каменів європейського проекту є багатомовність. ЄС поставив за мету, що кожен громадянин повинен мати можливість опановувати принаймні дві іноземні мови з раннього віку. Тож відсутність мовної компетентності є одним з основних бар’єрів для участі.

Серед наскрізних ідей є націленість на пропагування соціальної рівності та інклюзії учасників. Саме тому і надаються стипендії, аби кожен був рівний у освітніх можливостях.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європейські можливості: де студентам і науковцям шукати програми, виші та гранти (інфографіка)

Публікацію створено у межах проекту “Просування реформ в регіони” за сприяння Європейського Союзу, який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та “Європейською правдою”.

0 коментарів

Залишити відповідь