Невловимий “Рено”, нові патрульні і старий карбюратор, – ніч із життя автомайданівця

28.07.2015, 9:00

DSC06261

Ніч далеко не всі громадяни використовують для сну. На напівпорожні вулиці міста виїздять злочинці, любителі алкоголю та гострих відчуттів. На всіх порушників правоохоронних органів не вистачає, тож майже щоночі їм на допомогу поспішають місцеві активісти. 

Кореспондент видання “ІнфоМІСТ” захотів на власному досвіді відчути, як воно охороняти спокій сплячого міста. У цьому йому допомагали автомайданівець Дмитро Захаров та його ВАЗ-2104.

Близько 22-ї години. “Гроші за порушення мають іти в бюджет, а не в кишеню”

Уже близько 1,5 роки активісти “Автомайдан-Черкаси” допомагають правоохоронцями берегти спокій черкасців. Вночі, запідозривши водія в керування в нетверезому стані, автомайданівці повідомляють про це черговому на пост. Далі вже працює патруль: правоохоронці зупиняють і перевіряють підозрілого водія.

Як все починалось і чому активістам не спиться вночі, на старті нашого чергування розповідає Дмитро.

– Ми довго дивилися на інспекторів. Вони отримують 2 тисячі, а самі машини і будинки купують, за кордон відпочивати їздять. Все це тому, що ці інспектори “рішають” все на місці. Кошти від штрафів мають іти в бюджет, а не в кишеню комусь. Ми довго спостерігали за цим, і в один момент вирішили діяти. Зараз ми контролюємо весь процес, аж поки порушник не заплатить  через банк, бо він теж може домовитись із суддею і дати йому “на лапу”.

DSC06262
У Черкасах гості з Москви

Читайте також: Депутат-браконьєр накинувся на активістів та правоохоронців з кулаками

Майже 20 літрів бензину і майже 200 кілометрів за ніч – саме стільки в середньому “коштує” один нічний рейд. Звичайно, люди цікавляться, звідки у активістів кошти на пальне, та і взагалі, коли вони знаходять час на роботу і сім’ю. 

– Автомобілі заправляємо самі, – розповідає Дмитро, – У багатьох моїх побратимів є власна справа, от воно й допомагають, виділяють кошти на пальне, допомагають фінансово. У мене є вільний час, тому я його повністю віддаю державі. У день контролюю суди і прокуратуру, вночі – патрулюю місто. Але без моїх товаришів, я б не мав такої можливості.

Близько 23-ї. Проблискові маячки, нові правила, інвертори і камери, – зустріч з патрульними

DSC06260
Патрульні працюють

Черкаси не оминули експерименти з правоохоронними органами. Звичних даівців з полосатими палицями замінили патрульні екіпажі. 4-5 таких екіпажів, до яких входять один даівець та один представник патрульно-постової служби, із проблисковими маячками синього кольору щоночі їздять містом.

– Із проблисковими маячками виникають певні проблеми, – розповідають члени одного з екіпажів. – Люди про нас (про новий патруль – ред.) майже нічого не знають. От побачили ці вогні позад себе і за звичкою намагаються нас пропустити, “тиснуться” вправо.

На допомогу правоохоронцям прийшли сучасні технології: кожен автомобіль оснащений інвертором напруги 12\220 V, а член екіпажу має на своїй формі спеціальну камеру, яка, за задумом, має попереджувати хабарництво.  Планувалося, що відеозйомка буде тривати протягом всього періоду нічного чергування. Правда, самим патрульним, схоже, про це не сказали…

DSC06256
Інвектор заряджає камери

– Ні, камера вимкнена, – каже правоохоронець. – Мені ж зараз не загрожує ніяка небезпека. Та і взагалі вона вночі поганенько знімає.

З новими повноваженнями патрульні справляються. Буквально протягом 10-15 хвилин двоє водіїв, що припаркувались не за правилами, отримали усні зауваження.

DSC06255
Та сама камера

Цікаво, що не так давно на прес-конференції  голова ГО “Автомайдан-Черкаси” Сергій Яковенко заявив, що до прообразу муніципальної варти, який якраз і буде створена на базі “Автомайдану”, увійдуть і деякі працівники ДАІ. Виникає цілком логічне запитання, чи не дисредитують представники старої правоохоронної системи нову?

– Чесні даівці є, але їх дуже мало. А ті, хто брав хабарі, братиме їх і далі, це не залежить від зарплати. Дуже важливо, щоб отакі хабарники не втрапили до лав нових правоохоронців, бо вони навчать своїм методам молоде покоління, – говорить Дмитро.

За новими рекомендаціями, з водіями, що паркуються не за правилами, правоохоронці проводять профілактичні бесіди. Автомобілі порушників включають в спеціальну базу. Штраф за неправильне паркування водій може отримати лише після третього (!) порушення ПДР. “Автомайдан” вирішив по-своєму боротися з нахабними водіями: соцмережі заполонили фото автомобілів з наклейками “я паркуюсь, як олень”. Який з методів більш ефективно стимулює водіїв дотримуватись правил, пояснює Дмитро.

фото: “Фейсбук”\Дмитро Захаров

– Ефективно було, якби правоохоронці жорсткіше наводили порядки. Оці бесіди профілактичні – це добре, але це може діяти десь в Європі, а не  Україні. Наший народ по-хорошому не розуміє… А щодо нас, то ці наклейки – невдячна справа. Часто водії лізуть битися, і що нам тоді робить? Якщо поб’ємо його, напише на нас заяву в міліцію. Виходить, хотів навести порядок в рідному місці, а отримав проблеми із законом.

Близько 00.00. Погоня за “Рено”

Ближче до півночі по рації прозвучало повідомлення про порушника: водій на “Рено Логан”, імовірно в нетверезому стані, мчить вулицею  Шевченка від площі 700-річчя в напрямку до перехрестя з вулицею Енгельса, не реагуючи на червоний колір світлофорів. На перехоплення порушника вирушили 3 автомобілі патрульних.

DSC06263
Так і не перехопили

Але майже півгодинна погоня закінчилася безрезультатно: порушник вислизнув з рук патрульних, звернувши в один з провулків. Правоохоронці розводять руками: не впіймали…

Після цього знову запанувало “тиша”.

– Найбільший “улов” у нас зазвичай після півночі, – розповідає Дмитро, – тоді  любителі гострих відчуттів і виходять на дороги.

DSC06266

Чекаючи на порушників, далі говоримо про “Автомайдан”. Як можна пересічному черкащанину втрапити в громадську організацію?

Читайте також: Що роблять бійці “Донбасу” у Черкасах? – активісти питають у Семенченка

– Ключова роль тут – у співбесіді. Зараз, коли “Автомайдан” став авторитетною організацією, багато хто хоче вступити до його лав заради власної вигоди. Такі люди думають, що членство допоможе їм “порішати” з міліцією або ж захистити власний бізнес. Тому важливі співбесіда і випробувальний термін: таких людей можна відразу розкусити, – пояснює автомайданівець, який до вступу в організацію, до речі, працював водієм.

Ні для кого не секрет, що “Автомайдан” частенько звинувачують у вибірному правосудді. Мовляв, зупиняють вони переважно “Жигулі”, а от круті іномарки залишають поза увагою. Дмитро ці звинувачення заперечує:

– Я вважаю, що люди мають говорити про те, в чому вони точно впевнені. А то виходить так – людина не знає, а балакає. Якщо є речі, за які можна покарати, то ми караємо. Ми ловили полковників і підполковників міліції, після зустрічі з нами вони більше не працюють.

01.30: Приїхали…

DSC06277

Наш рейд обірвався раптово і в дуже непідходящий момент. У відповідальний процес патрулювання втрутився… старенький карбюратор.

– Оце ж міська влада обіцяла нам і спеціальні автомобілі, і форму, – нарікає Дмитро, копаючись під капотом, – Поговорили та й забули: ні форми, ні авто. А потім ще говорять, що люди не впізнають “Автомайдан”.

Поломка виявилась серйозною. Навіть активісти із ще двох екіпажів допомогти не змогли.

– Поганий сьогодні день, – розповідає автомайданівець В’ячеслав, який прибув на виручку товаришу. – Вчора до цього часу вже кількох зловили, а сьогодні щось ніякого улову. Та ще й авто це.

Допомагаючи відкручувати гайки під капотом, В’ячеслав співчуває новим патрульним.

– Вони там всі хороші хлопці. Стараються. Але їм важко, бо кинули їх в зовсім нові умови. Нічого, з часом розберуться.

Майже година роботи, яка супроводжувалася масою  незрозумілих для пересічного пішохода термінів, закінчилась безуспішно. Авто відбуксирували до найближчої стоянки, тож нічні пригоди закінчились трохи раніше, ніж планувалося.

Схоже, що цього разу порушників закону від неминучої розправи врятував лише старенький карбюратор, точніше – його поломка.

Їздив – Сергій Макаренко

2 коментарів

Залишити відповідь

  • Отой прилад називається “інвертор напруги”, на ньому так і написано. І де саме в Черкасах перехрестя бульвару Шевченка з вулицею Гоголя? Щось я пропустив…
    До підготовки матеріалу слід уважніше ставитись.