«Непередбачувані обставини»: у Черкасах дорожники-фаворити отримають на вже зроблені роботи додаткові мільйони

Один із фаворитів міської влади підприємство «Главшляхбуд» в листопаді вже отримало на «додаткові роботи» з реконструкції вулиці Чорновола 1,4 млн грн. Ще 4 млн на ті ж такі потреби мають впасти на рахунки компанії в грудні.

Рік Мавпи загалом став надзвичайно успішним для молодої компанії із невідомими для широкого загалу керівниками і статутним капіталом в тисячу гривень. У 2016 “Главшляхбуд” отримав на ремонтні роботи майже 75 млн грн. Ще 12,6 млн підприємство може освоїти для виконання так званих “додаткових робіт”.

Для початку зазначимо, що «паперовий» тендер на реконструкцію вулиці Чорновола на відрізку від вул. Бидгощської до проспекту Хіміків був розіграний у квітні цього року. Свої заявки на участь в аукціоні подали відразу три підприємства. Немісцевий підрядник «МЕШ ІНВЕСТ» із Івано-Франківщини був відразу «викинутий» з числа претендентів через відсутність «позитивного відгуку щодо виконаних аналогічних робіт на суму не менше ніж 10% від цінової пропозиції учасника».

15555689_1175250169248943_552436913_n

У ході торгів ТОВ «Главшляхбуд» подав дешевшу пропозицію, ніж єдиний конкурент «Черкаси-Інтерстрой». “Главшляхбуд” був готовий надати послугу за 24,4 млн грн. Договір був укладений 16 травня. Роботи мають бути виконані до 20 грудня наступного (!) року.

Проектом реконструкції передбачено, зокрема, такі роботи: улаштування двох шарів асфальту, примикання, в’їзди до громадських будинків, бордюри, заїздні кишені, посадочні майданчики, пішохідні переходи, паркувальні майданчики, розмітка проїжджої частини, облаштування огорожі.

Роботи стартували влітку і плавно перейшли в осінь. До теми із реконструкцією Чорновола повернулися після резонансного рішення міськради про призупинення застосування системи «Прозорро» для закупівель на допорогові суми.

Так, 21 листопада департамент архітектури ЧМР уклав договір із ТОВ «Главшляхбуд» на роботи з реконструкції вулиці, вже наступного дня перерахувавши підприємству  1 437 313,20 грн. Оскільки вартість робіт нижча за встановлений законом поріг, жодна інформація про цільове призначення коштів на сайті публічних закупівель не оприлюднена.

ue29qw1kzec

«ІнфоМІСТ» звернувся по коментар до замовника робіт – директора департаменту архітектури Артура Савіна. Зв’язатися із чиновником телефоном за тиждень дзвінків так і не вдалося. Кореспондент нашого видання «зловив» його на сесії міськради.

– Було ухвалено рішення, щоб підвищити якість роботи, було визначено включити додаткові роботи. Сюди належать фрезерування, додатковий вирівнюючий шар асфальту – це основні види робіт, які включає в себе додаткова угода.

Також Савін пояснив, що по вулиці Чорновола багато додаткових робіт через «звернення місцевих жителів і депутатів». Цікаво, що сам Артур Олександрович свого часу був обраний від округу, який охоплює зокрема й ділянку ремонту. Нині ж у міськраді немає представника від округу.

– По Чорновола багато додаткових робіт. До нас звернулися жителі, депутати, бізнес-коледж попросив тротуар зробити, було багато нарікань по зупиночних комплексах. Ми зробили великі майданчики, людям зручно стояти. Стараємося зробити максимально комфортно, – пояснив Савін.

Справді, робіт багато. Уже 8 грудня на сайті публічних закупівель з’явилася інформація про наміри міськради перерахувати компанії через переговорну процедуру ще 4 008 549.60 грн. До речі, договір досі не підписано.

Згідно з інформацією із сайту «Прозорро», підставою для додаткової угоди є необхідність проведення додаткових будівельних робіт, не включених в початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту.

Далі розтлумачено, що мова йде про «фрезерування існуючого асфальтобетонного покриття замість вибіркового на всю площу покриття середньою товщиною 0,06 м, влаштування АСМ по всій площі покриття, поліпшення геометричних параметрів (довжина та ширина асфальтобетонного покриття) окремих примикань заїздів та виїздів до вулиці, влаштування додаткових майданчиків для паркування автомобілів, реконструкція тротуарів в межах зупинок громадського транспорту з ув’язкою їх із посадковим майданчиком та наданням можливості пішоходам зручно рухатися до найближчої вулиці чи провулку».

656

Варто проаналізувати сказане Артуром Савіним й інформацію? вказану в обґрунтуванні необхідності робіт. Так, чиновник повідомив про «додатковий шар асфальту». При цьому у локальному кошторисі від початку передбачено улаштування 2-х вирiвнювальних шарів асфальтобетонної сумiшi. Там же ми можемо знайти й посадочні майданчики та зупинки, про які чиновник згадує, як «додаткові».

444
скрін-шот із локального кошторису на будівельні роботи

Необхідність “додаткового” фрезерування чиновник пояснив так:

– Цією додатковою угодою ми можемо оплатити роботи, які виконувалися в кінці літа, бо в процесі виконання робіт виникли додаткові роботи, які не могли бути передбаченими проектом. Виникла необхідність відфрезерувати. У процесі виконання додаткові роботи накопичувалися, восени вони сформувалися. Ми даємо завдання, і проектант їх коригує. Після цього подається на експертизу, і лише після цього ми можемо укласти так звану додаткову угоду. Тому воно все затягується. Договір зміщається просто, щоб не зупиняти роботи, – сказав Савін.

Після цитати лиш зазначимо, що проектом і так передбачено фрезерування в частині “будівельних робіт на дорожньому покритті”.

Також проектом передбачена сітка армуюча із геокомпозитом АСМ, яка включена в додаткові роботи. Вона теж врахована в локальному кошторисі.

15497708_1175250429248917_1204293236_n
“Є кілька об’єктів, які поки що не завершені”

Власне, як видно із фото, всі примикання (серед додаткових робіт вказане поліпшення геометричних параметрів окремих примикань) станом на вечір 14 грудня уже зроблені. Щодо майданчиків для паркування автівок, то впродовж частини вулиці, яка реконструюється, справді є кілька таких об’єктів, які поки що не завершені.

15493923_1175250665915560_1448964289_n
Дорожнє покриття відремонтоване, розмітка нанесена, примикання облаштовані

15555836_1175250815915545_1577996203_n

На початку тексту ми не випадково назвали ТОВ “Главшляхбуд” фаворитом міської влади. У цьому році молода компанія, зареєстрована в березні 2015-го, викликала справжній фурор на місцевому ринку робітників-дорожників. Підприємство за півроку отримало підряди на проведення робіт по низці важливих дорожніх об’єктів, наприклад, вулиць Молоткова, Смілянської (від вул. 30 років Перемоги до межі міста), Благовісної (від вул. Грушевського до вул. Можайського) та згадану в статті – Чорновола (від вул. Бидгощської до проспекту Хіміків). У сумі ці чотири об’єкти коштують місту майже 75 мільйонів гривень.

11111

Нині тендерні перемоги підприємства тривають, уже в листопаді “Главшляхбуд” виграв 47-мільйонний аукціон на реконструкцію вулиці Сумгаїтської.

Окрім того, 6 грудня між департаментом архітектури та “Главшляхбудом” був укладений договір на виконання додаткових робіт з реконструкції вулиці Благовісної на суму в 7 226 170.80. Роботи мають бути виконані до 30 грудня. Кошти компанії поки що не перераховані, хоча, згідно з документом, половина суми (аванс) мав бути перерахований протягом 5 днів після укладання угоди. Можливо, ця проблема пов’язана із кібератакою на сайт Дежказначейства, яка на деякий час заблокувала проплати. Власне, ці гроші “Главшляхбуд” мав витратити на придбання вже до 20 грудня.

Про саму ж компанію “ІнфоМІСТ” уже писав неодноразово. Кінцевим бенефіціаром компанії значиться Олег Шпунтенко, який живе в селі в Корсунь-Шевченківському районі. Жодної інформації, окрім юридичних зв’язків з “Главшляхбудом” та місця проживання (проживає в приватному будинку в с. Квітки), про цього чоловіка невідомо.

Директором підприємства є уродженець Житомира Денис Орлінський.

1609997_165419937152615_5198487573377129019_n
Денис Орлінський (фото із “Фейсбуку”)

Згідно з інформацією з Державного реєстру прав власності на нерухоме майно, єдине, що має у власносні керівник такого успішного підприємства – це чверть квартири (50 кв. м) в Житомирі.

Звичайно, зареєстроване майно чи сам факт публічності особи не можуть бути аргументом успішності або кваліфікованості людини. Проте все ж певні факти стосовно молодої, але надзвичайно успішної за місцевими мірками компанії не можуть, як мінімум, не насторожувати. Тут, зокрема, варто і згадати розмір статутного фонду підприємства, який близький до мінімального. Цей факт, до речі, є однією з ознак сумнівної якості компанії, згідно з індексом ФОКС. 

Хоч судити підприємства за розміром капіталу буде дещо суб’єктивно, варто констатувати, що для Черкас у цьому році успішні компанії з “копійковими” капіталами стали скоріше правилом, ніж виключенням з нього. “ІнфоМІСТ” неодноразово висвітлював діяльність новоявлених “лицарців децентралізації” на кшталт “Укрєвробуд-2013” (капітал – 100 грн), “Колтех-Транс” (1,5 тис грн), “Баласт-2012” (1,2 тис. грн), ТОВ “Лимож” (884 грн), “Сокол – 5000″ (5 грн) тощо. 

Щодо додатковий робіт, то це ще один тренд останніх бюджетних місяців 2016 року. За листопад-грудень через переговорну процедуру підприємства, які зіткнулися із “непередбачуваними обставинами” отримають більше 20 мільйонів гривень. Освоєння бюджетних залишків триває.

Сергій Макаренко

0 коментарів

Залишити відповідь