22 мільйони для любителів «байків»: як у Черкасах виконується велопрограма
22 веломаршрути, 100 паркувальних місць, 2 велосипедні стійки для тривалого зберігання «байків» біля об'єктів громадського призначення – все це та багато іншого обіцяє черкащанам міська велопрограма. Документ одноголосно ухвалили депутати Черкаської міської ради всередині березня 2015 року. Згідно з першою в історії міста велопрограмою, тисячі велосипедистів Черкас до 2020 року мали б отримати справжній велосипедний «парадіз»: на велозручності з міського бюджету та інших джерел планувалося спрямувати 22 мільйони гривень.
Як саме впроваджується велопрограма на півшляху до фіналу та чи стало черкаським велосипедистам зручніше і безпечніше – читайте далі.

Черкаську програму розвитку велосипедної інфраструктури на 2016-2020 роки можна назвати дійсно народною, адже долучитися до її розроблення міг кожен охочий. Протягом кількох місяців над документом працювали представники «Асоціації велосипедистів Черкас», професійні спортсмени, тренери з тріатлону, працівники Черкаського міськвиконкому, депутати Черкаської міської ради та пересічні велолюбителі.
Далі півроку Черкаси одна за одною накривали хвилі велоподій – велодень із велопробігом, велокемпом та гонкою крос-кантрі, кілька велопарадів (один з яких – жіночий) та встановлення всеукраїнського рекорду на найбільший прапор України на плечах велосипедистів. За словами одного з організаторів рекорду, координатора ініціативи «ВелоЧеркаси» Сергія Слинька, рекорд можна було б внести і в «Книгу рекордів Гінеса», але на це у активістів забракло грошей.

Відео «Громадське ТБ Черкаси», встановлення велорекорду
Ще півроку активісти «ВелоЧеркас» та громадської ініціативи «Активна громада»проводили переговори з членами Черкаського міськвиконкому і депутатами Черкаської міської ради, лобіювали питання створення велоінфраструктури та навіть писали листи особисто кожному з представників громади, намагаючись обґрунтувати економічну доцільність просування велотеми як інвестиції в майбутнє. І врешті виконком (а згодом і міська рада) одноголосно і без будь-яких поправок ухвалили першу в історії Черкас міську програму розвитку велосипедної інфраструктури на найближчі 5 років.
КОЛИ СЛОВА РОЗХОДЯТЬСЯ З ДІЛОМ
дПротягом 2016- 2017-го років за умовами програми планувалося витратити понад 9 мільйонів гривень на створення понад 18 км звичайних та понад 10 км рекреаційних веломаршрутів, 47 парковочних місць та 1 стійку для тривалого зберігання велосипедів біля місць громадського призначення. Всі ці функції мав узяти на себе департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.

Поряд із тим працівники департаменту архітектури, містобудування та інспектування мали розробити збірник рекомендацій із розміщення вказівників, інформаційних стендів та інших елементів навігації для велосипедистів, а департамент ЖКГ 47 цих вказівників та стендів розмістити.
У відповідь на запит до Черкаської міської ради про те, що вдалося зробити за ці два роки, ми дізналися, що із запланованих двох мільйонів були освоєні лише 20 тисяч. На них, власне, був створений уже згаданий збірник.
- До вказаного збірника також було додано дію щодо розроблення та затвердження зразків паркувальних стійок. У найближчий час збірник буде розміщено на сайті Черкаської міської ради в розділі «Важливі документи» та доступний для загального доступу та використання, - коментує заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сергій Гура зроблене у 2016-му році. - В бюджеті міста на 2017 рік кошти на виконання заходів програми не спрямовувалися (бюджетні заходи головними розпорядниками коштів не подавались).

Сергій Гура
Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради
Із обіцяних 18 кілометрів веломаршрутів розпочали робити лише 2 - по вулиці Героїв Дніпра, а також по вул. Менделєєва. Ці об'єкти і досі не здані в експлуатацію, хоча до завершення бюджетного року лишився всього місяць.

Андрій Поліщук
Начальник відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаського міськвиконкому
- Ці велодоріжки будувало міське управління капітального будівництва, комплексно підходячи до вирішення проблем трафіку. Наскільки мені відомо, об'єкт загальною протяжністю орієнтовно 1,3 км по вулиці Героїв Дніпра ще не введено в експлуатацію. Так само 0,5 км велодоріжки по вул. Менделєєва, у мене інформація відсутня. Фактично вони не фінансувалися з «Програми розвитку велоінфраструктури», - коментує начальник відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаського міськвиконкому Андрій Поліщук.

Велодоріжка по вулиці Мендєлєва
Згідно з Програмою розвитку велоінфраструктури, велодоріжка по Мендєлєєва (від вул. Дахнівської до вул. Ярослава Галана) мала бути втричі довша – 1505 метрів. А рекреаційні веломаршрути по вулиці Героїв Дніпра (від вул. Козацької до вул. Сержанта Жужоми) мали б розміщуватися з обох сторін дороги на тротуарах протяжністю в 2 425 метрів.
Проте й до вже зробленої роботи у черкаських велосипедистів є низка питань. Як зазначає член «Асоціації велосипедистів Черкас» Дмитро Рожков, доріжка по Героїв Дніпра починається нізвідки і закінчується ніде, не має необхідних знаків та побудована із незручними з'їздами.
- Ще був завищений тротуар, але ми вказали на це будівельникам, і його занизили. Загалом, це лише половина велодоріжки, адже веломаршрут повинен мати чимось обґрунтований початок і кінець – вести до певного об'єкту, перетинатися з іншими веломаршрутами. Наскільки я знаю, цю велодоріжку змішаного типу (для бігунів та велосипедистів) мали б продовжувати до Долини троянд. Окрім того, біля асфальтної велосипедної доріжки покладена плитка, що теж не дуже зручно для велосипеду.

Дмитро Рожков
Член «Асоціації велосипедистів Черкас»
За словами Дмитра Рожкова, в умовах дефіциту коштів можна було б розпочати хоча б зі створення велополос. Для цього необхідно лише зробити ремонт дороги і фарбою відділити 1,5 метри безпечної території для велосипедистів. В умовах досить широких і рівнинних черкаських вулиць це нескладно. Головне – з'єднати такими велополосами усі райони міста, щоб велосипедист відчував себе у безпеці на всьому шляху від дому до місця призначення чи навпаки.
CEUREN спільно з Асоціацією велосипедистів Черкас, здійснили об'їзд тієї частини велодоріжки по вул. Героїв Дніпра, що майже збудована. У презентації - огляд результату громадської експертизи з варіантами виправлення помилок.
Дмитро Рожков
Член «Асоціації велосипедистів Черкас»
- Серед черкаських велосипедистів дуже популярна вулиця Гоголя. Вона є однією з «дублюючих», там не так багато трафіку, як на бульварі Шевченка, Смілянській чи Сумгаїтській. Зробити там розмітку, поставити знаки – і велосипедистам вже буде значно комфортніше. Так само важливо з'єднати «спальний» Південно-Західний район міста з центром, адже поїздка звідти на велосипеді займає буквально 20 хвилин. Та й загалом із нашою поквартальною компактною забудовою та відсутністю різких спусків і підйомів з будь-якої точки міста можна дістатися в центр велосипедом за 40 хвилин, а переїхати Черкаси з одного кінця в інший – буквально за годину.
Плани щодо побудови велодоріжки на одній з основних транспортних магістралей – вулиці Сумгаїтській, що з'єднує Південно-Західний із центром міста в середині листопада озвучив міський голова Черкас Анатолій Бондаренко. Створення велодоріжки – це частина реконструкції вулиці, на якій зараз ями, непрацюючі світлофони, стерта розмітка та старий, іржавий паркан як роздільна смуга. Все це призводило до численних аварій. Для безпеки пішоходів та велосипедистів планують створити також «острівці безпеки» та наземний перехід.

Таку велодоріжку планують побудувати на вулиці Сумгаїтській. Фото з сайту vikka.ua
Згідно з велопрограмою, на реалізацію якої досі не спрямували коштів, вулиця Сумгаїтська повинна мати дві велодоріжки шириною 1,5 метра та протяжністю майже 3 кілометри від 30-річчя Перемоги до транспортної розв'язки з вул. Крилова.
З Варшави в Париж на велосипеді
А поки в Черкасах лише планують будівництво веломаршруту на одній окремо взятій вулиці, інші обласні центри уже пропонують всі вигоди велоінфраструктури, в Європі велошляхи з'єднують не лише міста, а й цілі країни.

Дмитро Рожков
Член «Асоціації велосипедистів Черкас»
- Найбільш «продвинута» в сфері велоінфраструктури наша сусідка – Вінниця. На друге місце можна поставити Харків. Мер Геннадій Кернес, сам колишній велосипедист, сприяв розбудові вело інфраструктури. Замикає цю трійку Київ – хоч розроблення міської велоконцепції завершують лише в цьому році, та велодоріжки вже з'єднують навіть віддалену Троєщину з центром міста, - коментує Дмитро Рожков. – У Європі взагалі йдеться про веломаршрути не лише між містами, а й між країнами. Із Польщі у Францію можна проїхати велосипедом, практично не виїжджаючи на дороги загального користування. Важливо, щоб була не лише ініціатива від громадян, як це у нас, а й підтримка місцевої та центральної влади. В Європі чиновники їздять велосипедами на роботу – це вважається екологічно свідомим кроком. Парковка Європарламенту в Брюселі заставлена саме байками. У США роботодавці отримують пільги, якщо їхні працівники дістаються на роботу на двоколісних. Якщо говорити про Черкаси, то місцева влада поки використовує велоініціативи в основному для піару. Так, в перший день акції «Велосипедом на роботу» на двоколісному приїхав і мер Бондаренко. Але інфраструктури для велосипедистів у місті як не було, так і нема.

Червона нитка, щоб не вкрали
Інша проблема черкаських велосипедистів, навіть тих, що не бояться їздити неідеальними дорогами загального користування, це відсутність безпечних парковок. Велосипеди часто крадуть, тож по суті, єдина можливість вберегти свого двоколісного – це не випускати його з рук або заводити з собою в приміщення, які охороняються.
Софія Білобжицька
Черкаська велосипедистка
-Маю одну історію, яку спостерігала на власні очі, - розповідає черкаська велосипедистка Софія Білобжицька. - Одного разу я стояла на парковці біля магазину і охороняла наші велосипеди, поки мій хлопець Сергій купить потрібні продукти. (Ми так завжди по черзі ходимо в магазин, коли їздимо на велосипедах, тому що боїмось залишати їх, і це, м'яко кажучи, не дуже зручно. Я вже не говорю про кіно, кафе чи ще якусь установу, в яку потрібно поїхати у справах. Тому не вдається використовувати велосипед як засіб пересування, в основному це лише прогулянки). Тут під'їхала маленька дівчинка, років восьми, на своєму рожевому велосипеді, дістала зі своєї сумочки клубочок червоних ниточок і прив'язала ними велосипед до парковки, сходила в магазин, купила цукерок, повернулась, відв'язала ниточку і поїхала собі далі. Мене цей випадок дуже вразив.

Учасниці жіночого велопараду в Черкасах. Фото з сайту in.ck.ua
На думку Софії, Черкаси мають перспективу стати «велосипедним» містом, але за умови, якщо цього захочуть не лише громадяни та велоактивісти, а й влада, адже в їхніх руках набагато більше важелів та інструментів.
-А нам, громадянам, натомість потрібно активно говорити та популяризувати проблему відсутності велоінфраструктури в місті, - говорить дівчина.
Мрія №1 та мрія №2 – ролики Сергія Кочмара
Власний вклад у популяризацію цієї теми Софія Білобжицька та Сергій Кочмар внесли як учасники конкурсу від ВІ «Активна Громада» ВГО «Інститут «Республіка». Конкурс під назвою «Черкаси: велосипедна мрія» зібрав роверистів, які мріють зробити обласний центр безпечнішим та зручнішим. На конкурсі їхні роботи здобули перемогу у номінації «відео» за креативність та оригінальність. Журі підкорили ролики з використанням пластилінової stop-motion анімації. З пластиліну ліпила Софія, вона ж і головна героїня ролику, а Сергій знімав і монтував.
Сергій Кочмар
Переможець конкурсу «Черкаси: велосипедна мрія»
-Їх можна інтерпретувати як бажане майбутнє, відмежоване від реальності, або мрію дівчинки, головної героїні, про те, як би зручно було пересуватись велосипедом у пристосованому для цього місті. Загалом відеоролик складається з двох сюжетів, що зображають деякі з багатьох незручностей, з якими вимушені зіштовхуватись велосипедисти кожен день. #мрія1 і #мрія2 є концепцією багатосерійного проекту, що може мати подальший розвиток у вигляді таких самих коротеньких відео. Стилістика пластилінової анімації поєднується з форматом відео і може зацікавити додаткову аудиторію, адже звичайний шматок пластиліну створює цілу історію з чудовим містом, в якому нарешті знайшлося місце для сучасної велопарковки та зручної велодоріжки, - пояснює Сергій Кочмар.
Друга відеоробота Сергія розповідає про ноу-хау черкащанина Віталія Пітвала – велопарковки, які надійно захищають велосипед від крадіїв та регулюються завдяки SMS-повідомленню.
Віталій Пітвало
Автор проекту велопарковки
- Ця ідея у мене виникла три роки тому із власної потреби. Адже в центрі парковок мало, усі вони ненадійні, тому використовувати велосипед у справах я не можу. Таким чином прийшла ідея парковки. По суті, це металевий стовпчик з дугою, яка відкривається за допомогою дзвінка з мобільного або SMS-ки. Велосипедист ставить свій байк у конструкцію і дуга закривається. Відкрити її можна буде лише повідомлення з цього ж номеру, - розповідає автор винаходу Віталій Пітвало.

За словами Віталія, таких парковок нема ніде в Україні. Дещо подібний проект нині розробляється в Іспанії, але там діє інший механізм.
За попередніми розрахунками, собівартість одного такого велопарковочного місця близько 10 тисяч гривень. Це ноу-хау стало частиною велопроекту «Че.байк», який став учасником «Громадського бюджету» у Черкасах цієї осені.
Відео «Громадське ТБ Черкаси»: Агенти змін. Віталій Пітвало
«CHE.Bike»: велопрокат за 2 гривні
Автори проекту «Че.байк» бачать його як міський прокат велосипедів та безпечні парковки, як альтернативу громадському транспорту. Подібний прокат як туристична фішка є у Львові. А закордоном, зокрема в Лондоні, велосипеди використовуються на рівні з громадським транспортом. Проте це більш екологічний і набагато дешевший спосіб пересування.
За задумом авторів «Че.байка», у місті мали б розмістити три станції велопрокату: на Соборній площі, біля ЧНУ імені Б. Хмельницького та на площі 700-річчя Черкас. Таким чином, кожен охочий міг би взяти велосипед в одному кінці міста і залишити його в іншому.
- Щодо вартості, то попередньо планувалося від 2 гривень за годину та від 50 – за весь день. Мінімальний термін оренди велосипеду – півгодини. Оплата проводиться на станції за допомогою додатку «Приват24». Оскільки ця система надає дані про прописку користувача та іншу інформацію, можна не боятися крадіїв, - розповідає один з авторів ініціативи, лідер громадського руху «Нові люди», керівник компанії «eKreative» Віктор Євпак. – Для початку плануємо закупити 30 велосипедів. Орієнтовна вартість проекту – 2 мільйони гривень.

Віктор Євпак
Один з авторів ініціативи «CHE.Bike», лідер громадського руху «Нові люди», керівник компанії «E Creative» Віктор Євпак.
На жаль, проект не витримав конкуренції з іншими ініціативами «Громадського бюджету», проте під час оголошення цьогорічних переможців мер Черкас Анатолій Бондаренко пообіцяв зарахувати проекти, що набрали велику кількість голосів до Програми соціально-економічного розвитку міста на 2018 рік. І, відповідно, профінансувати їх з бюджету. Окремо серед цих проектів міський голова відзначив велоініціативи.
Відео на підтримку проекту Che.bike
Без стратегії і без велосипедистів?
Муніципальний велопрокат у Черкасах міг би прижитися не лише через рівнинність і компактність міста та відносно невисокий трафік, а й через те, що черкащанам особливо ні з чого вибирати.
Із усього різноманіття громадського транспорту в Черкасах «бігають» лише автобуси (вони ж маршрутні таксі) та тролейбуси. Ні метро, ні трамваями наш обласний центр «похвалитися» не може, тому звичайному городянину розігнатися особливо ніде. Без велодоріжок та з КП «Черкасиелектротранс», у якому час від часу продають із аукціону тролейбуси, містянин стає «заручником» перевізників, які піднімають ціни на проїзд відразу вслід за Києвом (Черкаси – перший обласний центр, де ціна на проїзд піднялася до 3, а потім 4 гривень після відповідного здорожчання у столиці). Ситуацію мали б трохи виправити 15 тролейбусів, закуплених заводом «Азот» і після 4-х років суперечок врешті подарованих місту, проте... пасажиромісткість нових тролейбусів – усього 100 людей, проти 180 у старих «гармошках».
Відео «Громадське ТБ Черкаси» «Трясця. Педалі»: тест-драйв гібридного велосипеду в умовах міста
За словами начальника Управління транспорту департаменту житлово-комунальго комплексу Черкаської міської ради Віталія Москаленка, у червні 2016 року у власності КП «Черкасиелектротранс» було 28 машин, які мали технічну можливість працювати у дві зміни. В свіжому інтерв'ю «Громадському телебаченню» мер Анатолій Бондаренко заявив, що 2 роки тому «приймав» місто з 42 тролейбусами, нині на маршрути виходять вже 64. Проте для охоплення усього пасажиропотоку місту необхідно аж 100 «рогатих».
Користуючись нагодою, перевізники щороку шантажують містян тим, що не вийдуть на рейси, якщо міська влада не підвищить вартість проїзду. Останнє подорожчання до 4 гривень відбулося на початку січня 2017 року. Хоча звертатися з цією пропозицією 9 з 12 перевізників почали ще в червні 2016. Тоді департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради повернув розрахунки перевізникам на доопрацювання, оскільки в них були відсутні фактичні витрати за попередній період, не надано жодних підтверджуючих документів про кількість перевезених пасажирів та відсутні фінансові результати такого підвищення.
Хоч за півроку ціна зросла, але якість обслуговування не підвищилась. Навіть навпаки, протягом останнього року ледве не нормою стали повідомлення про «загублені» маршрутками колеса чи двері. Прямо посеред маршруту у деяких закінчувався бензин, інші ж водії «підрізали» пішоходів на переходах та ігнорували правила дорожнього руху.
Зробити перевезення комфортним для пасажирів та контролювати дії перевізників мала би транспортна реформа. Про неї у міській раді говорять вже не один рік. Цьогоріч у січні у мерії навіть відбулася нарада за участю розробників з Черкас, Тернополя, Києва, Одеси та Мінська (Білорусь). Вони ділилися власним досвідом реформування системи пасажирських перевезень. Проте на її впровадження місту зараз бракує коштів.
Удесятеро вигідніший за автомобіль
Значно «розвантажити» міський транспорт, якого бракує, могло б використання велосипедів протягом 7-8 місяців на рік. Тож побудова велоінфраструктури є економічно й екологічно вигідною. Адже питома площа, яку займає людина в автомобілі, в 20-50 разів більша (площа авто на дорозі – 15 кв. м, плюс площа паркування – 13 кв. м), ніж та, що займає така ж людина пішки (0,5 кв. м), на велосипеді (1,5 кв. м) чи у громадському транспорті (ГТ – 0,5 кв. м).
При середній швидкості руху авто 40 км/год. пропускна здатність 1 смуги руху завширшки 3,5 м складає 800 авто/год. При наповненості 12 осіб на 10 авто (за статистикою), цей показник складає 960 людей/год. (адже ми перевозимо людей, а не автомобілі). Пропускна здатність велошляху завширшки 1...1,5 м складає 4000 велосипедів (= людей)/год. за швидкості 20 км/год. Пропускна здатність виділеної автобусної/тролейбусної смуги – до 8000 пас./год. за маршрутної швидкості 20...25 км/год. При цьому велосипед потребує менше квадратного метру для парковки.

При цьому у випадку автомобіля до 30% руху являє собою пошук вільного місця для парковки (де це фізично можливо). Черкащани постійно скаржаться на автомобілі, що хаотично паркуються на газонах, тротуарах та між каштанами на бульварі Шевченка. А велика парковка в центрі міста біля Будинку торгівлі ще всього кілька років тому була сквером.
Якщо ж говорити про потреби усіх охочих, то тоді сумна доля скверу очікує третину центральної частини міста разом із забудовою.

Леді на велосипеді
Тож поки міська влада Черкас вирішує, що робити із транспортною стратегією та обирає між парковками і велодоріжками, черкаські роверисти продовжують масові акції. Щоб показати, що їх багато.

Встановлений 2 роки тому рекорд назбирав 512 велосипедистів. Саме стільки людей тримали на плечах гігантський жовто-блактний прапор. На «Велодень-2017», що традиційно відкриває сезон у травні, приїхало 760 осіб. За результатами весняних підрахунків, що відбувалися у місті в 2015-му та 2016-му році, у будній день Черкасами їздить майже 1 400 велосипедистів.
Другий рік ГО "АВЧ" та партнери CEUREN, Клуб черкасских велобайкеров проводять підрахунок велосипедистів.
Завдяки підрахунку можна визначити, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять, та скільки жінок користуються велосипедами (у перспективі це покаже, наскільки суб'єктивно безпечним стало наше місто для велосипедистів, адже що більше дівчат, то більш безпечне місто ). У майбутньому підрахунок дасть змогу виявити динаміку зростання кількості велосипедистів у місті.
Проте кількість жінок у цьому потоці стабільно низька – від 9 до 14% (більше у вихідні). А кількість велосипедисток, на думку АВЧ, є суб'єктивним показником безпечності міста. Жінкам у Черкасах страшно як їздити, так і паркуватися. Рятує лише досвід та швидка реакція.
Ірина Пантелейчук
Черкаська велосипедистка
- Пам'ятаєте, як у Марка Твена в оповіданні «Приборкування велосипеда» – «...купіть собі велосипед. Ви не пожалкуєте, якщо залишитесь живі». Отак приблизно було і у мене, - розповідає черкащанка Ірина Пантелейчук. - Чоловік, коли ми їхали разом, спеціально створював небезпечні ситуації – раптово гальмував чи повертав, таким чином тренуючи мою реакцію. Я спочатку лякалась і ображалась, проте потім це неабияк допомогло, коли я почала виїжджати на вулиці зі жвавим рухом. Бо спочатку я їздила лише тротуарами, та й то ретельно об'їжджала кожну ямку.
Ще одна завзята велосипедистка Дарина Подолян навпаки намагається їздити дорогами загального користування, адже машини більш передбачувані, аніж пішоходи. Проте через відсутність велодоріжок дівчина не раз потрапляла у небезпечні ситуації.
Дарина Подолян
Черкаська велосипедистка
- Людина може різко змінити напрямок руху, перейти на іншу сторону, зупинитись, розвернутись, нахилитись, і передбачити це неможливо. Особливо небезпечно їздити у сусідстві з маленькими дітьми. Тут взагалі краще зупинитись, бо дитина може несподівано вибігти прямо під колеса. Хоча культура наших водіїв теж залишає бажати кращого, у мене бували такі випадки, коли прямо посеред руху авто починало розвертатись і їхати у зворотньому напрямку, - коментує Дарина.
Попри це, дівчина їздить ровером на роботу, але ніколи не лишає його на парковках. За словами Даші, велопарковка без охоронця – це вітрина, на якій кожен злодій може обрати собі транспортний засіб до смаку. Тому дівчина велосипед завжди тримає в полі зору. У кафе намагається відпочивати на відкритих, літніх майданчиках, а у приміщеннях – заводити велик усередину.
Велосипед – це жіночно і красиво
Щоб підтримати тих велосипедисток, які ніяк не зважаться осідлати «залізного коня», у Черкасах кілька років поспіль проводять жіночі велопаради. Інна Омелюх спочатку була учасницею таких дійств, а минулоріч стала організатором. Велопарад мав не лише тематику, а й благодійну мету.
-Всі панянки, які брали участь у заході, дотримувалися дрес-коду: ніякого спортивного одягу, тільки сукні та спідниці, - коментує організатор велопараду. - Найсміливіші доповнили свій жіночний образ ще й взуттям на великих підборах. Крім того, черкащанки проявили фантазію в декоруванні двоколісного друга. Дівчата оздоблювали ровери прапорами, м'якими іграшками, осіннім листям, а дехто поклав у кошик домашнього улюбленця – кота.
Жіночий велопарад
За словами Інни Омелюх, захід відвідало 60 велосипедисток, але за умови більш активної реклами людей було б набагато більше.
Інни Омелюх
Організатор жіночого велопараду - 2016
- Вже по завершенню заходу багато людей дзвонили і писали, шкодували, що не взяли участь, бо просто не знали, - розповідає Інна. – Ті ж, хто прийшли, отримали чимало позитиву від конкурсів з призами. 14 учасниць отримали перемогу в різних номінаціях та подарунки. Потім були майстер-класи, лекції та дискотека.
Під час заходу учасниці не лише добре повеселилися, а й зібрали кошти для вихованок школи-інтернату з міста Сміла.
Замість післямови
Для черкаських велосипедистів активний сезон добігає кінця. А от у працівників мерії та депутатів Черкаської міської ради якраз «гаряча пора» - готується Програма соціально-економічного розвитку міста на наступний рік. А отже, вирішуватиметься, які статті бюджету будуть профінансовані. А також, чи збудуться мрії сотень велосипедистів про комфортне і безпечне місто. А якщо це все ж станеться, то рахунок людей на роверах може піти на тисячі…
Ірина Семенова
1 коментарів

Залишити відповідь

  • Неймовірно змістовна стаття!!! Авторці браво!!! Інтеррактивний інтерфейс – бомба. Якщо будуть такі всі яскраві інтерактивні матеріали – тільки Інфоміст і читатиму )))